Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamický návrh transsonického bezpilotního kluzáku
Kóňa, Marián ; Pejchar, Jan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na aerodynamický návrh transsonického kluzáku, za účelem následování dopravního letounu v cestovním režimu. Cílem práce je provést základní geometrický návrh letounu s ohledem na Whitcombovo pravidlo ploch, provést hmotnostní rozbor a vypočítat jeho poláru. Hmotnostní rozbor zahrnuje určení polohy těžiště s ohledem na zásobu podélné statické stability. Polára letounu je určena pro cestovní režim, tedy režim následování dopravního letounu.
Koncepční návrh soutěžního modelu
Pospíšil, Jakub ; Vaněk, František (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem soutěžního modelu letounu na mezinárodní studentskou soutěž. Úvod práce pojednává o pravidlech soutěže a jejich následné analýze. Rešeršní část se zabývá možným konceptem letounu z pohledu různých konfigurací jednotlivých částí modelu. V praktické části jsou zpracovány charakteristiky jednotlivých částí letounu a je proveden hmotnostní rozbor.
Návrh letounu VUT 081 Kondor v dvoutrupové variantě
Suk, Filip ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem diplomového projektu je určit zatížení ocasních ploch a motorového lože pro motor ROTAX 912iS letounu VUT 081 KONDOR. Dále provézt návrh nosníků, stabilizátoru a kýlových ploch, návrh uchycení nosníků k centroplánu s uvážením systému řízení. Při návrhu jsou uplatněny předpisy CS-VLA s respektováním předpisu ELSA pro stavebnicovou konstrukci.
Koncepční návrh letounu s elektrickým pohonem
Ševčík, Igor ; Sklenář, Filip (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce nového letounu s elektrickým pohonem dle zadání firmy Evektor, spol. s r.o. V první části jsou podrobněji zpracována statistická data malých letounů s různými typy pohonů a je uvedeno jejich vzájemné srovnání. V následující části se práce soustředí na zadané parametry a požadavky pro návrh letounu. Na předchozí navazuje nejdůležitější část práce, kterou představuje optimalizace křídla pro použití na letounu a analýza jeho parametrů. Poté je rozebrána problematika předběžného ověření letových výkonů, stejně tak určení návrhových rozměrů letounu a navazující hmotový rozbor s uvážením rozboru rozmístění bateriových článků. V rámci hmotového rozboru je uvažováno několik různých typů letové konfigurace. Závěrečná část obsahuje zhodnocení optimalizačního a návrhového procesu.
Návrh využití letounu Z 143 Lsi pro akrobatický provoz
Hub, Pavel ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dopadem daných konstrukčních úprav na letoun firmy Zlín Aircraft Z 143 Lsi, jejichž cílem je umožnit provoz letounu v akrobatické kategorii dle předpisu FAR-23. Zásadní částí práce je definice rozmezí letových konfigurací s ohledem na pevnostní omezení a letové výkony letounu. Práce se dále zabývá vlivem těchto změn na provoz v kategoriích normální a cvičná. Poskytnut je také přehled o certifikačních procedurách nutných k umožnění provozu. Cílem práce je poskytnout firmě podklady potřebné k rozhodnutí o vhodnosti konceptu.
Návrh lehkého, čtyřsedadlového letounu
Mikulášek, Miloš ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovového čtyřmístného letounu s nízkou vzletovou hmotností v kategorii CS-23. V práci jsou navrženy základní rozměry letounu, proveden hmotový rozbor, vypočítány základní aerodynamické charakteristiky a letové výkony. V závěru práce jsou odhadnuté náklady na vývoj a výrobu.
Návrh využití letounu Z 143 Lsi pro akrobatický provoz
Hub, Pavel ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dopadem daných konstrukčních úprav na letoun firmy Zlín Aircraft Z 143 Lsi, jejichž cílem je umožnit provoz letounu v akrobatické kategorii dle předpisu FAR-23. Zásadní částí práce je definice rozmezí letových konfigurací s ohledem na pevnostní omezení a letové výkony letounu. Práce se dále zabývá vlivem těchto změn na provoz v kategoriích normální a cvičná. Poskytnut je také přehled o certifikačních procedurách nutných k umožnění provozu. Cílem práce je poskytnout firmě podklady potřebné k rozhodnutí o vhodnosti konceptu.
Koncepční návrh soutěžního modelu
Pospíšil, Jakub ; Vaněk, František (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem soutěžního modelu letounu na mezinárodní studentskou soutěž. Úvod práce pojednává o pravidlech soutěže a jejich následné analýze. Rešeršní část se zabývá možným konceptem letounu z pohledu různých konfigurací jednotlivých částí modelu. V praktické části jsou zpracovány charakteristiky jednotlivých částí letounu a je proveden hmotnostní rozbor.
Koncepční návrh letounu s elektrickým pohonem
Ševčík, Igor ; Sklenář, Filip (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce nového letounu s elektrickým pohonem dle zadání firmy Evektor, spol. s r.o. V první části jsou podrobněji zpracována statistická data malých letounů s různými typy pohonů a je uvedeno jejich vzájemné srovnání. V následující části se práce soustředí na zadané parametry a požadavky pro návrh letounu. Na předchozí navazuje nejdůležitější část práce, kterou představuje optimalizace křídla pro použití na letounu a analýza jeho parametrů. Poté je rozebrána problematika předběžného ověření letových výkonů, stejně tak určení návrhových rozměrů letounu a navazující hmotový rozbor s uvážením rozboru rozmístění bateriových článků. V rámci hmotového rozboru je uvažováno několik různých typů letové konfigurace. Závěrečná část obsahuje zhodnocení optimalizačního a návrhového procesu.
Návrh lehkého, čtyřsedadlového letounu
Mikulášek, Miloš ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovového čtyřmístného letounu s nízkou vzletovou hmotností v kategorii CS-23. V práci jsou navrženy základní rozměry letounu, proveden hmotový rozbor, vypočítány základní aerodynamické charakteristiky a letové výkony. V závěru práce jsou odhadnuté náklady na vývoj a výrobu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.